vrijdag 15 maart 2013

gehaakte mandjes

11/04/2013 : Blijkbaar hebben deze mandjes heel veel succes. Ben daar zéér blij mee. Ik hoop dan ook dat ze -in allerlei variaties- veelvuldig gehaakt worden. Graag had ik dan wel een link naar mijn blog gezien.

Kleine mandjes, gehaakt in Catania garen met haaknaald 3. Je kan ze hangen maar ook zetten en zelfs stapelen. En gebruiken voor van alles en nog wat. Bvb voor die haarspeldjes en elastiekjes die hier in huis overal rondslingeren. Knoopjes, paperclips, pareltjes en ander klein grut dat altijd maar blijft opduiken. De kapstok komt uit de kringwinkel en was na een likje verf terug als nieuw.
Haakbeschrijving :

v = vaste(n)

2 lossen haken en 6 v in de 1ste losse haken. Je haakt gewoon door en sluit dus niet met een halve v!
toer 1 : 2 v in elke v = 12 v
toer 2 : 2 v in de eerste v, 1 v, *2 v in de volgende v, 1 v *
            van * tot * herhalen tot op het einde = 18 v
toer 3 : 2 v in de eerste v, 2 v, *2 v in de volgende v, 2 v*
            van * tot * herhalen tot op het einde = 24 v
toer 4 : 2 v in de eerste v, 3 v, *2 v in de volgende v, 3 v*
            van * tot * herhalen tot op het einde = 30 v
toer 5 : 2 v in de eerste v, 4 v, *2 v in de volgende v, 4 v*
            van * tot * herhalen tot op het einde = 36 v
toer 6 : 2 v in de eerste v, 5 v, *2 v in de volgende v, 5 v*
            van * tot * herhalen tot op het einde = 42 v
toer 7 : 2 v in de eerste v, 6 v, *2 v in de volgende v, 6 v*
            van * tot * herhalen tot op het einde = 48 v
toer 8 : 2 v in de eerste v, 7 v, *2 v in de volgende v, 7 v*
            van * tot * herhalen tot op het einde = 54 v
toer 9 t.e.m 23 : 1 v in elke v, je blijft dus de 54 v behouden
Je hebt nu gedaan met je eerste kleur en kan deze afhechten en het draadje instoppen.
toer 24 : nieuwe kleur aanhechten en opnieuw 54 v haken
toer 25 : 54 v haken
Op het einde van deze toer in de laatste v 12 lossen haken en met een halve v sluiten in diezelfde laatste v.
Je hebt nu je lusje en hierin haak je zoveel v als nodig is om een mooi dicht geheel te krijgen.
draadje instoppen, knoopje er op naaien en klaar!

So, here is the american version and I hope I dit it correctly!!!
Just e-mail me if you have any questions.

Crochet 2 chains and crochet 6 single crochets (sc) in the first chain.
Round 1 : 2 sc in each sc gives you 12 sc
Round 2 : 2 sc in the first sc, 1 sc 
               * 2 sc in the next sc, 1 sc *
               repeat * * till the end and you'll have 18 sc.
Round 3 : 2 sc in the first sc, 2 sc 
                *2 sc in the next sc, 2 sc *
               repeat * * till the end and you'll have 24 sc.
Round 4 : 2 sc in the first sc, 3 sc
                *2 sc in the next sc, 3 sc *
                repeat * * till the end and you'll have 30 sc.
Round 5 :2 sc in the first sc, 4 sc
               *2 sc in the next sc, 4 sc *
               repeat * * till the end and you'll have 36 sc
Round 6 : 2 sc in the first sc, 5 sc
               *2 sc in the next sc, 5 sc *
                repeat * * till the end and you'll have 42 sc
Round 7 : 2 sc in the first sc, 6 sc
               *2 sc in the next sc, 6 sc *
                repeat * * till the end and you'll have 48 sc
Round 8 : 2 sc in the first sc, 7 sc
               *2 sc in the next sc, 7 sc*
               repeat * * till the end and you'll have 54 sc
Round 8-23 : 1 sc in each sc so you have always 54 stitches
Round 24 & 25 : you crochet 54 sc in a different color.
At the end of round 25 you crochet 12 chains in the last sc and you close it with a half sc in the same sc. You make as many sc in the ring as you want.
Sew a button on the little basket and it's ready..

For the english version a single crochet is a double crochet so I read

27 opmerkingen:

  1. Zien er super leuk uit en nog praktisch ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die sind ja süß, gefällt mir shr gut.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke mandjes, waar kan ik het patroon vinden?
    Ik ben je nieuwe volgster......je maakt grappige en mooie dingen

    Groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. via haak maar aan op je blog terechtgekomen en meteen volger geworden.
    wat een leuke mandjes en wat een goed idee aan een kapstok.
    staat hartstikke leuk!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Erg leuk! Bedankt voor het patroon.
    groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie tasjes. Bedankt voor het patroon. Misschien maak ik ze met 2 handvatjes... Ik laat het zeker weten als het zover is...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke mandjes!! Die komen ook op het lijstje te staan van wil ik ook maken haha.
    Ik ben direct lid geworden van je blog. Als je het leuk vindt kom dan ook een bij mijn blog kijken:)

    http://zeldascreaties.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke mandjes!! Geweldig!!! Stijf je ze op als ze klaar zijn of worden ze stijf genoeg door het haken met naald nr. 3?
    Ik ben volger geworden hoor, van je leuke blog!

    Gr. Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk!! Ik heb mij gelijk aangemeld als volger.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee zeg en die kleurtjes zijn zo lekker Fris!! Mag ik misschien het patroon hier van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het patroontje staat terug op mijn blog. Veel plezier ermee

      Verwijderen
  11. prachtige mandjes! graag ontvang ik het patroon! dan ga ik aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ik brutaal mag zijn heb je voor mij het patroon van de mandjes ze zijn super handig.

    Bedankt WIlly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms is eenvoud nog het mooist. Het patroon is simpel maar het resultaat heel leuk. Ik heb er een gemaakt met een lichtgroen katoen (haaknaald 3) en dan een hele dunne beige katoenen draad er doorheen. Laatste 3 toeren alleen groen gehaakt. Daarna heb ik er een potje ingezet, ook heel leuk.

    Dus bij deze, bedankt voor je patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof! Ik zou er graag een foto van zien als dat kan...

      Verwijderen
    2. Prima, maar hoe kan ik een foto bijvoegen?

      Verwijderen
    3. goei vraag, ik zou het niet weten :-)
      maar als je ene blog hebt kan je die daar eventueel op zetten. Ik ben nu zo nieuwsgierig eh

      Verwijderen
    4. http://metpassiegehaakt.blogspot.nl/

      Bij deze de link van mijn blog.
      Je moet even op de foto klikken voor het beste resultaat....

      Verwijderen
  14. YEAH, now I remember where we met the first time :o)))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gorgeous! I love the colours you've used, and the buttons are the perfect decoration. Thanks soooooo much for entering the Made It challenge, now we all get to ogle your fantastic creations xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thank you for sharing this lovely pattern! I am certainly going to follow your lovely blog as I love your work.
    Hugz
    Moz

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk zijn ze! Bedankt voor je patroon (:

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb een mandje gehaakt, superleuk. Heb een linkje op mijn blog gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anoniem8:11 a.m.

    vind je blok erg leuk maar het letter type dat je gebruikt is moeilijk leesbaar dat vindt ik erg jammer gr desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke patroontjes heb je op je Blog.... Dankjewel dat je ze met ons deelt, ik heb de link ervan op mijn haaksite Corry's Haak/Brei- en Knuffelhoek gezet... hoop dat je bezoek krijgt op je Blog :) :) :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...