woensdag 4 februari 2015

#stapelkussens

Jullie zijn op voorhand verwittigd, deze blogpost gaat gelijkaardig zijn aan die van Brigitte.
Het begon met deze foto die ik op Instagram postte.

Wetende dat dit maar enkele van mijn kussens zijn, 
vroeg ik me af hoeveel een mens er kan hebben. 
En ik daagde Brigitte uit om de grootste stapel kussens te maken.
Hoewel ook van Limburg was ze sneller dan mij :-)
En had ze dus ook sneller door dan mij dat stapelen
 niet echt "je dat" is als je er zoveel hebt.
 Dat deel heb ik dus gewoon maar overgeslagen 
en heb ze direct op het bed gezwierd en ahum...
een beetje geschikt.
 En net zoals bij Brigitte kwam Pepper ook meehelpen, 
nieuwsgierig als ze zijn.
 Het kleurenpallet is anders dan bij Brigitte
 maar hier zitten ook zowel gehaakte als genaaide 
als "kruissteek"kussens tussen. 
Bij mij is het wel "What you see is what you get" 
want elk kussen heeft maar 1 hoes.
 Ondertussen liggen ze weer op hun plaats,
 het was veel te ongezellig zonder.
Zijn er nog mensen met een "kussenverslaving"?

groetjes
PIXIE





47 opmerkingen:

  1. Zalig !
    Ik denk dat de hoop van Brigitte nog net iets groter is, maar jij wint wel met het allermooiste kussen !
    Dat grote beige-rozige met die prachtige textuur !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Carla heeft gelijk - dat kussen met de bloemblaadjes is mooi !!!
    Nondedju bij u liggen ook al zoveel mooi kussens als bij Brigitte ! Ik jaloers !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar gij hebt zoveel lieve ezelkes en dat kan ik dan weer niet zeggen

      Verwijderen
  3. Whaaah! Jij hebt er ook al zoveel! Maar eerlijk is eerlijk, Birgitte heeft er meer :p
    Er gaan vast nog meer mensen volgen die al hun kussens op de foto gaan zetten :-D Nee, ik niet, ik heb er niet veel en bovendien zijn ze bij mij veelal hetzelfde, saai, hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij jou het woord saai van toepassing is, dat is maar een gedacht :-)

      Verwijderen
  4. Dat zijn er een heleboel! Geen kussenverslaving hier... Ik heb volgens mij nog maar 1 zelf gemaakt kussen in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar al de rest van wat jij maakt is dan ook weer de MAX!

      Verwijderen
  5. Heb een zwak voor mooie kussens en hoesjes maar zoveel??? Ik zal ze eens allemaal bij elkaar snorren....
    Mooie plaatjes, wauw!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snor eens goed :-) en ik denk dat jij ook hulp gaat krijgen...

      Verwijderen
  6. Mooie kussens, zoveel heb ik er niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow jij houdt wel van een kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, jij bent echt al bijna even erg als Brigitte!!! Heel vrolijke kleurtjes ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, goedgekeurd door Pepper, de inspecteur ! Maar die staat nu wel voor een moeilijke keuze waar zich neer te vleien. Ik vind ze allemaal geweldig hoor !
    Een van dees dagen ga ik ook eens stapelen, maar ik kom nog niet tot aan jullie enkels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, onze enkels zijn nochtans niet hoog! Doe gewoon maar lekker mee.

      Verwijderen
    2. Ja, Anneke,
      wij wachten,
      vooral eigenlijk om te kijken hoeveel katten er bij jou tussendoor lopen en om dan een heerlijk verhaal erbij te krijgen met sprekende kater en poezevrouwen.

      Verwijderen
    3. Nog even geduld, dames. Morgen nog een druk dagje, maar tegen zaterdag zou het moeten lukken. Ze komen eraan ! ;-)

      Verwijderen
    4. Het IS ondertussen zaterdag!!!

      Verwijderen
  10. Wauw, wat een pracht! Ziet er gezellig en kleurrijk uit zo zeg. Walhalla voor Pepper, hihi. Ik heb niet zo'n kussen-tic, al heb ik er toch wel een aantal. Maar meest gekocht en dan ooknog 2 a 3 dezelfde. Ik bespaar je foto's daarvan, want dat zou maar een zielig hoopje zijn vergeleken bij dit! :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Pepper heeft geen kans gekregen om zich neer te vleien want ik heb ze direct opgeruimd maar het was inderdaad wel tof om ze zo eens bijeen te zien liggen

      Verwijderen
  11. Oh zeg, jij hebt ook al zo'n enorme verzameling!! Ik moet mijn foto nog posten, maar dat is echt maar een bescheiden stapeltje.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk zo'n mooie berg kussens!!
    En ja hoor, ik hou ook van kussens, het maken én het gebruiken ervan....
    Er kan er altijd nog wel eentje bij; of twee of.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag schatje,

    Heel vreemd maar ik vind dat onze kussens op elkaar lijken. Ze zijn in één algemene toon (de mijne rood/fuchisia/bosgroen, de jouwe roze/fuchsia/ pastelgroen) ze komen zelfs zo goed overeen dat ze zonder te vloeken door elkaar kunnen gehaald worden. Verder heb jij er genaaide (ik ook), gehaakte (ik ook) en geborduurde (ik ook).... ah en ik zie dat je den dikzak van nen poef er hebt bijgegooid (die heb ik ook maar dat is wel geen kussen,eh!)

    Kunnen we uit al deze overeenkomsten concluderen dat we gelijk gestemde zielen zijn?

    P.S. Je hebt me geïnspireerd met je witte gehaakte mandjes. Ik ben er ook aan het haken, alleen zijn ze bij mij niet wit (deu-eu-h) en ook niet van wol maar van stofjesrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. awel, ik heb onze blogposts aan mijn vriendin laten zien en haar reactie was : Dat is toch hetzelfde, alleen zijn ze bij Brigitte heviger en bij uw zachter. En dat laatste zei jij ook al op IG eh?
      (heeft misschien met ons beroep te maken?)
      maar ben er zeker van dat we gelijkgestemde zielen zijn, we hebben misschien alleen een andere "trillingsuiting" haha maar er zijn nog overeenkomsten...verbeelding, visuele ingesteldheid, kattenmensen,graag lezen maar grrr daar kom ik helemaal niet meer toe......
      en op het potje zit geen dekseltje maar post je vanavond een foto daarvan via mail!!!
      Heb één mand al gezien op IG, zalig des Brigittes hé

      Verwijderen
  14. Nog vergeten:
    NOG een gelijkenis:
    de katteninspecteur ter plekke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog vergeten:
      We zouden de p(r)oef eens op de som moeten nemen en de kussens eens door elkaar husselen, wat zou dat geven.
      Wacht tot het zomer is seh

      Verwijderen

    2. In de zomer wordt er zwaar gehusseld!

      Verwijderen
  15. Wat een stapel kussens, heel erg mooi! Zelf heb ik er niet veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Speciaal voor jou , op mijn blog vandaag, een Pixie-kussen:

    http://www.homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2015/02/borduren-bellen-geel.html

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend!!!!! Zo mooi, al die kleurtjes bij elkaar, zo vrolijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kussens! Ik kom ook best aan een grote stapel als ik alle kussens hier in huis bij elkaar leg, maar of het er meer zijn dan bij jou? Jullie poes zal wel in haar nopjes zijn geweest: zoveel leuke slaapplekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank voor de kussensshow!!! Erg leuk om te zien.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahaha, ik zag de 'hoop' kussens ook al bij Brigitte! Die van jou is ook heel kleurrijk!
    Weet je, ik heb ook heel toevallig je reactie op mijn laatste blogbericht gewist. Kan je die terug plaatsen, is ivm de vertaling van de v stitch, het patroon dat ik op mijn blog plaatste,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig! Ik vind al die kleurtjes ook heerlijk. En de kat maakt de foto's helemaal af! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vrolijke boel zo samen!! Om lekker in te ploffen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hello, Happy Easter!!!I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is het stil op je blog? Creatief bezig en geen tijd meer om er verslag van te doen? Groetjes Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is het stil op je blog? Creatief bezig en geen tijd meer om er verslag van te doen? Groetjes Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat is het stil op je blog? Creatief bezig en geen tijd meer om er verslag van te doen? Groetjes Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw wat leuk zoveel kussens ;)
    Leuk blog heb je, ik ben je volger geworden
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...