donderdag 1 oktober 2015

Gehaakte kussens

Het voordeel van een tijd niet geblogd te hebben, is dat ik nu kan laten zien wat ik de afgelopen maanden zoal gemaakt heb.


Buiten een aantal projecten die nog in de pijplijn zitten zoals mijn tas in wording van het vorige bericht en een plaid zijn er ook de afgewerkte haaksels.


Deze keer een impressie van gehaakte kussens. Ik weet het... weeral... zullen jullie denken. Maakt dat mens nu nog eens iets anders? Ja, toch wel maar ik maak niet alles af. Mijn kussens dus wel.
Want dat is haalbaar.
Net niet te veel draadjes om weg te werken zodat het zuchten achterwege blijft,
het binnen kussen maken of een rits in naaien lukt ook nog net voor er frustratie begint op te borrelen
en het haakwerk opnaaien valt eveneens nog binnen de vervelingsgrens.
Dus géén redenen om géén kussens te haken. Ah ja, vandaar dat er ook zo veel zijn.


Het patroon van deze schatjes vond ik hier. Ik vond het een gemakkelijk patroon om te volgen en je kan de voorkant ook als doily haken.







Bollekes heb ik altijd graag gezien. Als ze dan ook nog op een kussen prijken is dat voor mij de kers op de taart.


Onderstaand kussen zag ik voorbij komen op Instagram. Toen ik door had dat het gewoon één grote granny was die aan elkaar genaaid wordt, ben ik snel in gang geschoten. Heb het iets veranderd door een rondje op het midden te naaien maar ik haakte ook dubbele stokjes. Word nog altijd blij als ik het zie liggen.
De voorkant...
En de achterkant



   Groetjes
   en alvast een fijn weekend
                                                 PIXIE                                                 

15 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige kussens! De ronde vind ik vooral keigaaf ;) Mooi gemaakt allemaal.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, die achterkant is ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuke kussens!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik vind vooral het granny kussen en het bolletjes kussen leuk. Zelf vind ik open haakwerk voor kussens niet zo handig, want dan moet er nog een stofje onder, en naaien is niet mijn hobby...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, als jij gelukkig wordt van kussens moet je ze zeker blijven maken :-D
    Ze zijn leuk en het staat ook nog eens heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop wel dat je die leuke tas nog af gaat maken, daar zal je zoveel plezier van hebbenen dan hebben we het niet eens over de berg complimenten die je er voor gaat ontvangen :-)

      Verwijderen
  6. Wat een leuke kussens! En inderdaad een goed idee ook van die dichtgevouwen granny, hihi. Die ga ik onthouden :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kussens! En inderdaad een goed idee ook van die dichtgevouwen granny, hihi. Die ga ik onthouden :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kussens! En inderdaad een goed idee ook van die dichtgevouwen granny, hihi. Die ga ik onthouden :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De ronde kussens met de pomponnekesrand zijn schoon !!! De andere kussens ook zunne, maar die ronde dragen mijn voorkeur weg... Zeker dat fuchsia/rood kussen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij het zien van die bolletjes word ik heel blij!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Je bent behoorlijk productief geweest de laatste tijd. Ik vind alle kussens mooi, maar als ik moet kiezen, word het de bolletjeskussen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie ze allemaal even graag. jij bent echt een kussenkrak, oftewel the queen of cushions.
      Je hebt er genoeg om een hele harem te installeren.

      De tas heb ik daarstraks op IG gezien, die wordt fantastisch. Die tas kan de eunuch meenemen om kleinoden voor de harendames te gaan inkopen!

      Verwijderen
    2. Neen, het is niet de drank , maar wel de aanblik van al die lieflijke kleuren die mijn verbeelding in gang zet.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...