zondag 1 februari 2015

Een haaksel voor haar en haar


Ik had nog Fenna garen over van een vorig project en besloot een omslagdoek te maken. Net zoals kussens, schoenen, tassen, bambi's...kan een mens er daar nooit genoeg van hebben.
Alles ging goed...


 zolang ik over mijn haakwerk "mocht" beschikken natuurlijk

Het was zo goed als af toen ik besloot om het weer uit te trekken.
 Vraag me niet waarom, maar ik zal het geen 2 keer doen want dat garen valt niet uit te trekken.
Ben weeral op gevoel beginnen haken en om een lang verhaal kort te maken
dit is het resultaat :

 Weer niet volgens een patroon,
gewoon rond haken, van boven wat minderen,
een randje van boven
en pomponnekes van onder.
Een col voor mij
en een rokje voor de dochter
Het leven kan soms zo eenvoudig zijn!
Zeker als je het nog kan meenemen in een mandje.
 Nog een fijne zondag iedereen
PIXIE

16 opmerkingen:

  1. Dat rokje voor de dochter is superschoon !! Moest ik 20 jaar jonger zijn, zou ik u onmiddellijk het patroon vragen !! Spijtig genoeg zijn mijn benen niet meer zo elegant als die van uw dochter, dus ik zal mij maar braaf inhouden en zoiets nie dragen (dedju...).
    Maar waarom die eerste sjaal uittrekken ? Ik vond 'm wel mooi, schoon kleurkes, schone steek...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tijd van elegante benen is voor mij ook al lang voorbij hoor haha, waar is dien tijd toch gebleven eh...maar we hebben nu andere troeven ahum.
      Waarom uitgetrokken? Dat ik het begot niet weet...waarom doet ne mens soms wat em doet?
      Deze col sluit goed aan en is daardoor lekker warm en er zijn geen flappen aan die altijd naar beneden vallen en hij is best sexy als ik em draag hahahaha, en gezien die benen niet meer zijn wat ze waren, trekken we de aandacht naar het middenstuk :-)

      Verwijderen
  2. Allez gij, die prachtige omslagdoek uitgetrokken. waarom eigenlijk?

    Het rokje mag er ook best zijn en het staat perfect bij de sloffen en de benen van je dochter.

    Ik zit nog steeds vol spanning op DE foto te wachten maar helaas geen envelop op mijn IG. Kan je hem me niet gewoon doormailen? Veel langer houd ik het niet meer...

    Prettige zondag nog,

    P.S. De kat in het haakwerk is een superschone foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Antwoord op je eerste vraag, zie hierboven het antwoord op Ingrid die dezelfde vraag had.
      Antwoord op je tweede vraag, ik heb em ondertussen doorgestuurd, dus je hoeft je niet meer langer te houden...laat je reactie nu maar los:-)
      Tja en als Serafina die blik opzet, dan laat je haar beter gerust!

      Verwijderen
  3. Ja jong waarom nu die mooie sjaal uittrekken? Gek zunne!
    Maar als rokje voor de dochter is het ook geweldig mooi!
    En dat mandje! Ook al is het van plastiek! ;-) Top!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja, het is inderdaad van plastiek, maar soms wint de kitsch drang het van het ecologische besef!

      Verwijderen
  4. Oh ja, uithalen van Fenna is een crime... Maar het is gelukt he, je hebt er een leuke rokje/col van gemaakt. Ik moest wel erg lachen om de foto van poes onder de omslagdoek, hihi. Wat een mooierdje! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons Serafina is een krak als het erop aankomt om onder haakwerken te kruipen. Dat kan ze als geen ander en dan weten we ook dat we ze gerust moeten laten :-)

      Verwijderen
  5. Tsja, zo is het weer eens wat anders en het heeft je lekker bezig gehouden ;-)
    Zowel als col, als rokje doet de Fenna het ook prima dus, dat is nu bewezen. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Zowel als col en als rokje. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een fijn, eenvoudig en kleurrijk leven, zalig hé :-) Schoon gedaan! (en inderdaad, dat garen valt niet uit te trekken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond die eerste ook suuuupermooi en Serafine was er ook zo blij mee, precies. Trouwens schitterende foto in het zonlicht van versie 1! Maar natuurlijk mag versie 2 met de leuke pomponnetjes er ook zijn en een superwarme col kunnen we deze dagen wel gebruiken he ! Ook als rokje is ie supercool !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan de ene kant wat jammer dat je de mooie sjaal uitgehaald hebt. Maar aan de andere kant wat een leuke duo-bestemming heb je er voor gevonden! Het rokje staat je dochter prachtig, de pompommetjes maken het echt af! En als ze het niet meer aan wil of past heb je er meteen een vrolijke en kleurrijke colsjaal bij!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...