woensdag 20 februari 2013

gehaakte ring, oh dear deer...

Een dagje vol zon waarin Pixie junior met een groot gat in haar kous thuiskwam, vriendlief 2 verschillende sokken aan had, ik er maar liefst 5 ontbrekende (sokken dus) kon herenigen met hun wederhelft en ik vanavond beenverwarmers aan mijn armen ga dragen. Dit laatste omdat het thema van onze dansgroep vanavond ondersteboven en binnenstebuiten is. Serafina werd op haar beurt van haar sokken geblazen door de kater van de buren en toen werd het dus hoog tijd om het sokkengedoe te laten voor wat het was en een strikje te maken. Voor alle duidelijkheid, het één heeft nu eens niks met het ander te maken.

Bon, ik had er al enkele op mijn pinterestbord gezet en ben dan zelf aan de slag gegaan. Heb helemaal mijn eigen ding gedaan en oh ja, niet onbelangrijk...het is dus een ring geworden!
 
Haakbeschrijving :

20 lossen haken met haaknaald 1.75 of 2.
Toer 1 t.e.m.toer 5 haak je 5 vasten, 10 stokjes en 5 vasten. Vergeet de keerlosse niet bij elke toer.
Hecht af maar laat een draad van ongeveer 10 cm hangen.
Plooi de vasten naar achter zodat ze daar samenkomen en naai ze vast aan elkaar.
Plaats een knoopje, of parel in het midden van de stokjes en naai deze vast, steek ook nog eens door de vasten zodat alles goed vast zit.
Kleef het strikje met secondenlijm op een ringetje.
 



PIXIE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...