maandag 24 februari 2014

De Liebster Blog Award...

Ben onlangs genomineerd voor de Liebster Blog Award en heb hem ontvangen van haakbrei-n
Bedankt Chantal. Ik vind het keilief!

En er waren efkes problemen met mijn blog, blijkbaar konden jullie geen reacties meer achterlaten, maar dat is nu in orde. OEF!!!

Maar voor ik verder ga heb ik een verzoekje. Mijn dochter (11) is oorspronkelijk een blog begonnen om Brigitte van Homeiswherethedachshundis aan 222 volgers te helpen.
Nu vindt ze het wel leuk om te blijven doen maar zij heeft ook wat volgers nodig.
 Dus als jullie zich geroepen voelen, ga dan naar Pixie click en word volger. (en een reactie zou ook leuk zijn, ze kijkt er zo naar uit). Het is een heel lief blogje :-)

Dit gezegd zijnde....



De regels van de Liebster Blog Award zijn:

  • De liebster award is bedoeld voor bloggers met minder dan 200 blog(lovin) volgers.
  • Je moet "11 facts about me" delen.
  • Je moet degene die jou genomineerd heeft linken in je blogpost.
  • Je moet de 11 vragen beantwoorden van degene die jou genomineerd heeft.
  • Kies 10 nieuwe bloggers die jij wilt nomineren en link ze in je blogpost.
  • Stel 11 nieuwe vragen op voor de bloggers die jij genomineerd hebt.
  • Laat een comment achter op de blogs die jij wilt nomineren

 ....zijn we vertrokken....


                       11 feiten over mij.

1.    Ik ben jarig op 1 juni, ben 1,76 cm groot - zonder hakken - heb schoenmaat 39 en weeg...
hahaha, daar had ik jullie eh :-)

2.    Ik ben afkomstig van Bree (Belgisch Limburg) heb gestudeerd in Leuven waar ik het grootste deel van mijn leven heb gewoond en woon nu sinds 4 jaar in Werchter (op 12 km van Leuven) in een gerenoveerde boerderij in het groen.

3.    Mijn allergrootste liefdes zijn mijn dochter Janneke die 11 jaar is EN mijn partner Kris !!!! 

4.    Vroeger had ik bijna altijd last van een ochtendhumeur maar het laatste jaar is dat nog maar af en toe, maar blijf 's morgens toch een dieseltje.

5.    Dans enorm graag, in een dansgroep in het Leuvense elke woensdagavond of samen met Janneke thuis die zelf ook 10 uren per week danst.

6.    Net zoals Chantal heb ik alle afleveringen van Desperate Housewives gezien en heb ik zelfs hun kookboek. Qua personage kan je me het best vergelijken met Susan.

7.    Mijn grote heldin is Pipi Langkous.

8.    Niet alle, maar veel woorden associeer ik met een kleur. Om jullie enkele voorbeelden te geven..... woensdag is rood, spelen is groen, piano blauw en Chantal zachtoranje :-)

9.    Ik ga graag naar de kringloop en ben dan supergelukkig als ik iets moois op de kop kan tikken.

10.  Ik haat strijken, dus dat zul je mij dan ook zelden zien doen en heb zo mijn trucjes om mijn kleren er gestreken te doen uitzien.

11.   Vroeger heb ik aan keurturnen gedaan op competitieniveau en trainde ik 2 tot 3 uur per dag maar die jaartjes zijn al wel effe voorbij.

 En nu de blogsters die ik heb genomineerd, hier komen ze dan...


 in willekeurige volgorde:

life is like a pie
zo maar een moeder
sterrenstorm
de mama van sophie maakt
katrien
Els04
Corline
Janusje
ahappymess
lisamade

Als jullie geen zin hebben om mee te doen laat het me dan effe weten en zoek ik iemand anders.

De vragen die ik mocht beantwoorden :

1. Wat is je favoriete jaargetijde?

Lente en zomer want daar kan ik moeilijk tussen kiezen. Uitgaande van het feit dat het ook een echte lente en een echte zomer is natuurlijk!

2. Als ik een dagje vrij ben dan...? 

Uitgaande van een een ideaal echt volledige vrije dag :

ga ik dauwtrappen, kruip ik met een boek in bad en neem ik daar uitgebreid mijn tijd voor,haak ik, doe ik een terrasje met een mojito en een heerlijk slaatje, ga ik naar de kringloopwinkel, doe ik buiten onder een dekentje een dutje of kijk ik naar de wolken, haak ik weer wat en ga dan zetelhangen waar ik de dag eindig met een tasje thee, een stuk chocolade en haken.

3. Je lievelingsboek/ schrijver is...?

 Isabelle Allende

4. Liever haken of liever breien of ...?

Haken, zonder twijfel is dat voor mij mijn lievelingsverslaving. Ben daarom ook altijd met meerdere projecten tegelijk bezig. Knutselen doe ik ook graag en naaien wil ik al zo lang terug opnemen maar dat is een "to-do" voor dit jaar. 

5. Heb je een stopwoord of zin die je altijd gebruikt? 

Neen, heb dit gecheckt bij mijn omgeving en die konden ook niks vinden. 

 
6. Waarom ben je met je blog begonnen? 

Ik ben een experte in het niet afmaken van dingen en door te bloggen moest ik wel want anders kon ik ook niks tonen. Dus dat was de startreden. Ondertussen is bloggen echt een meerwaarde geworden in mijn leven. De reacties stimuleren om verder te blijven doen, heb leuke mensen leren kennen en doe zelf ook enorm veel inspiratie op. De blogwereld is voor mij ook een positieve wereld...

7. Waar ben je trots op? 

Daar kan ik kort en bondig op antwoorden...op mijn dochter!!!

8. Zoet of hartig? 
Hartig en zeker niet zoet met één uitzondering mijn dagelijkse reep chocolade :-)

9. Favoriete kledingstuk?

oh, dat is een moeilijke...als ik thuis ben en het is warm, mijn marcelleke en voor de rest mijn groene rok met witte bollekes.

10.Leukste herinnering?

En ook de meest ingrijpende ... het moment dat ze Janne op mijn buik legden. Toen viel alles rondom me weg en zag ik alleen nog haar grote donkere ogen die me indringend aankeken (ze weende niet) en die leken te zeggen..."eindelijk hebben we elkaar terug gevonden"

Hier zijn mijn vragen die ik graag, en ik herhaal het nog eens, als jullie dat zien zitten natuurlijk, beantwoord zou zien.

1.  Waar word jij goedgezind van?
2.  Welke dag in de week is je lievelingsdag?
3.  Ben je een dromer of een doener?
4.  Stel, ik geef je 100 Euro en die moet vandaag gespendeerd worden aan jezelf, wat zou je ermee doen?
5.  Ochtendmens of avondmens?
6.  Later, als ik groot ben ga ik...
7.  Wat is je lievelingskleur?
8.  Als je kon kiezen en nergens naar moest zien, maar echt nergens naar, waar zou je dan op vakantie willen gaan?
9.  Zoet of hartig?
10.Wat is je lievelingsdier? (hoeft niet in huis te passen hoor)

Veel succes en bedankt om mee te doen. Uiteindelijk vertel je enkel wat je kwijt wil...

13 opmerkingen:

  1. Ben zeer vereerd!! Wil er ook graag iets mee doen, maar euh... denk dat 1 voorwaarde heel lastig wordt, die van die 10 blogs. Wat nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou eerst gaan kijken bij diegene die jij volgt en als ze minder dan het aantal vereiste volgers hebben dan kan je ze nomineren. Moest dit al door iemand gebeurd zijn dan zullen ze je het wel laten weten.
      En anders kan je bij de reacties van diegene die je volgt gaan kijken of er nog blogs zijn die je niet kent en als je die leuk vindt kan je die ook nomineren.

      Verwijderen
  2. Heel lief van je, merci. Maar toch liever niet, als je het me niet kwalijk neemt...
    Ga direct eens bij je dochter kijken, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Inge,

    Dank je wel voor je nominatie...voelt als een warm compliment.
    De eer is mij al eens ten deel gevallen...

    http://katrien1.blogspot.nl/search/label/Liebster%20Blog%20Award.

    Wel heel leuk om je wat meer over jou te lezen!
    Met humor geschreven :-)

    Groeten van 'Katrien'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem7:53 p.m.

    Dank je wel voor de nominatie. Wat een leuk initiatief. Als ik vrijdag vrij ben zal ik alle vragen beantwoorden en ze op mijn blog zetten.

    Het lukt me niet om volger te worden van de blog van je dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé ik zie dat mijn reactie van gisterenavond er niet op staat, het zag er ook wel anders uit dan nu. Ik vond het leuk wat meer over jou te lezen, heb me aangemeld bij het lieve blogje van je dochter en die mail mag je me nog altijd opnieuw sturen hoor. Dat stond dus allemaal in die reactie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die reactie heb ik jammer genoeg niet meer, maar de conclusie was dat je welkom bent als je nog eens naar je heimat komt :-)

      Verwijderen
  6. Ja, net zoals de andere blogsters, vind ik het aangenaam je beter te leren kennen en voel ik affiniteit op een aantal vlakken: de kringloop, de moederliefde, het niet afmaken van de dingen, het genieten van de blogwarmte en bloginspiratie, en vooral de mojito (mijn lievelingsdrankje)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om wat meer van/over jou te lezen. En natuurlijk ben ik volger geworden van je dochter (via bloglovin)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt zeg!! Ik ga binnenkort de vragen beantwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem11:37 a.m.

    Bedankt voor je reactie en dat je me bent gaan volgen; leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt maar ik denk dat ik deze aan mij laat voorbijgaan als je 't niet erg vindt. 11 bloggers vinden zou ook een probleem zijn denk ik. Wel fijn om hier wat meer over jou te weten te komen. Misschien beantwoord ik één van de komende weken de vragen zo wel. :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ok, geen probleem en wegens tijdgebrek kom ik er niet toe om te bloggen of zelfs blogs te lezen, maar dat komt...

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...