donderdag 2 oktober 2014

Wat gehaakte placemats en wakker worden gemeen hebben.

Als ik mijn natuurlijk bioritme zou volgen dan ben ik een nachtbraker die graag uitslaapt. Ik heb nu eenmaal niks met ochtenden en al zeker niet in de herfst en winter.
Dus wat denkt de dees als het lieflijke alarm mijn bewustzijn binnendringt :

Juist , "nog eventjes"...
en in die 5 minuten mij nog eens omdraaien, mij nestelen in de warmte van mijn bed ahhh dat doet zo'n deugd! Heb het gevoel dat ik mij in een soort van aangenaam wolkenland bevind waar geen gedachten, "moet"monstertjes zijn of uitgesproken gevoelens.

Haken leunt er -wat mij betreft- dicht tegenaan. Terwijl mijn handen "crosjteren" blijven de gedachten weg, overloop ik niet wat ik allemaal nog zou moeten doen en houden emoties zich koest.
Zeker als ik mandela's haak, of doily's (weet nog altijd niet wat het verschil is, dus als iemand mij dat kan vertellen) of in dit geval placemats.

Geef mij dus maar veel momenten dat ik met mijn hoofd in dat wolkenland kan zitten,
het grote voordeel is dat het dan ook nooit regent :-)

Deze placemats heb ik gemaakt van garen uit de Veritas nl. Pluis-resistente Apilou.
Daar kan ik nu eens echt over stoefen, zo plezant is dat om te voelen en heel aangenaam om mee te haken.
Keuze genoeg qua kleuren ook dus ben van plan om daar nog iets in te maken.
Ik volgde eerst een patroon maar omdat het begon te bobbelen ben ik maar mijn eigen weg gegaan.


groetjes
PIXIE

11 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, dat bioritme, mijn man heeft hetzelfde ritme, ik heb het precies andersom. Vroeg naar bed, op tijd er uit. Wat een mooie kleurtjes heb je voor je placemats gekozen, ze passen perfect bij elkaar! Zullen vast heel mooi staan/liggen op de tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kleurenpracht!
    Oh pff, ik sta niet graag op, maar ik moet er echt METEEN uit als de wekker afgaat, anders lukt het me helemaal niet meer om op te staan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil ook altijd graag blijven liggen, en 's avonds lekker laat naar bed. Maar ja, de meeste dagen moet ik er toch echt voor 7 uur uit. Leuke placemats, lieve kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geschreven! En wat een mooie placemats!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi regelmatig gehaakt, echt een weerspiegeling van je gemoedstoestand toen je ze haakte ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooooiiii! Ik heb hem al gepind op pinterest. Ik weet ook niet wat het verschil is tussen mandela en doily. Ik vind Doily wel veel liever klinken, echte engelse kleedjes, ♡♡ X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zoals jij het omschrijft, de rust die je voelt als je haakt.
    Haken houdt de buitenwereld op afstand, herkenbaar. Lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi die placemats hoor.
    En ja als je bed 's avonds nou meteen net zo lekker voelde als in de ochtend wanneer dat fijne alarm af gaat. Dan ging je er heel wat gemakkelijker in denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai chique! Ik hou wel van de ochtend maar spring daarom niet uit bed hoor 's morgens. Tenzij ik in het zuiden ben en de zon zie opkomen hahaha. Wat je met haken hebt, heb ik ook. Hetzelfde effect heeft meubeltjes schilderen voor mij. Beetje de zorgen en gedachten wegkladden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je wat helpt om op te staan? Ik heb een geluidjes op mijn smart Phone ontdekt dat heet "birds in the Woods". Ik word daarvan zo vrolijk dat ik meteen monter ben. Ook de "seagulls" helpen. Vreemd, die vogels komen in je droom binnensluipen en in het begin passen ze in de droom maar naarmate ze luider en luider gaan kwelen, weet je hoelaat het is. Geweldig, vind ik dat..

    Hele mooie kleurtjes voor je placemats. Lekker garen, dat mag bij mij altijd binnenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem5:38 a.m.

    mooie post ik vondt u via andere blogger....ik zal zeker blijven lezen bedankt voor het delen..groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...